Marko Malmivaara osti Raksystemsin osakekannan.

Marko Malmivaara osti Raksystemsin osakekannan

Toimitusjohtaja Marko Malmivaara on ostanut 27.11.2014 tehdyllä kaupalla Raksystems Anticimex Insinööritoimisto Oy:n koko osakekannan Anticimex Oy:ltä. Kaupan seurauksena yhtiön nimi muuttuu Raksystems Insinööritoimisto Oy:ksi.

Raksystems keskittyy jatkossa rakennusten kuntotutkimuksiin ja korjausrakentamisen konsultointiin. Raksystemsin palveluksessa on 100 henkilöä ja sen liikevaihto on 11,6 miljoonaa euroa (2013). Yhtiö on maan johtava kuntotarkastusyritys ja suomalaisen kansallisomaisuuden edunvalvoja.

Anticimex keskittyy puolestaan jatkossa tuhoeläintorjuntaan ja elintarvikehygieniaan, joissa se on markkinajohtaja Suomessa. Anticimexin markkinaosuus Suomessa on 55%.

Anticimex kuuluu ruotsalaiseen Anticimex Groupiin, jonka omistaa EQT. Anticimex Groupin henkilöstön määrä on yli 3500.

Marko Malmivaara, joka osti kaupassa itse vuonna 1989 perustamansa yrityksen takaisin, sanoo että suomalaisen rakennuskannan tekninen arvo on romahtanut viimeisten 20 vuoden aikana ja edelleenkin 95% miljoonasta omakotitalosta on vailla säännöllistä tarkastusta.

”Tavoitteenamme on kasvattaa henkilöstön määrää tulevien 2-3 vuoden aikana 50:llä rekrytoimalla uusia asiantuntijoita, kouluttamalla lisää kuntotarkastajia sekä tekemällä yritysostoja”, kertoo toimitusjohtaja Marko Malmivaara.

”Haluamme edelleen kasvattaa markkinaosuuttamme Suomessa fokusoimalla toimintaamme tuhoeläintorjuntaan ja elintarvikehygieniaan pystyäksemme palvelemaan asiakkaitamme markkinoiden parhailla ratkaisuilla”, kertoo Anticimex Oy:n hallituksen puheenjohtaja Thomas Hilde.

Yhtiöt jatkavat edelleen kiinteää yhteistoimintaa monilla alueilla kuten piilovirhevakuutuksissa sekä asiakkuuksissa.

Raksystems Insinööritoimisto Oy
toimitusjohtaja Marko Malmivaara

Anticimex Oy
hall. pj. Thomas Hilde
p. +47 928 98 700
thomas.hilde@anticimex.no

Anticimex Oy
myyntijohtaja Aleksi Anttinen
aleksi.anttinen@anticimex.fi

Yritysfaktat

Anticimex

Anticimex Oy on elintarvikehygienian ja tuhoeläintorjunnan palveluyritys. Olemme osa EQT:n omistamaa Anticimex-konsernia, joka on Pohjoismaiden suurin tuhoeläintorjuntayhtiö. Suomessa olemme tehneet kymmeniätuhansia hygieniatarkastuksia ja tuhoeläintorjuntasopimuksia. Tarjoamme asiakkaillemme palvelukokonaisuuksia, joiden avulla varmistamme terveellisen ja laadukkaan elinympäristön.

• Anticimex Ab perustettiin Ruotsissa vuonna 1934.
  • Anticimex toimii Ruotsissa, Suomessa, Norjassa, Tanskassa, Saksassa, Hollannissa, Australiassa, Itävallassa, Belgiassa, Italiassa, Portugalissa, Espanjassa, Sveitsissä sekä Uudessa-Seelannissa.
  • Anticimex Groupin omistaja on EQT.
  • Anticimex-konsernin vuoden 2013 liikevaihto oli 415 M€.
  • Konsernin 3 500 työntekijää tekevät vuosittain noin miljoona asiakaskäyntiä.

Raksystems

Raksystems Insinööritoimisto Oy on kotimainen, valtakunnallisesti toimiva rakennus- ja kiinteistöalan palveluyritys. Olemme tehneet yli 50 000 kuntotarkastusta, tuhansia kuntoarvioita ja -tutkimuksia ja suunnitelleet sekä valvoneet satoja peruskorjauksia. Tarjoamme asiakkaillemme palvelukokonaisuuksia, joiden avulla varmistamme terveellisen ja laadukkaan elinympäristön. Toimimme aktiivisesti alan kehitystehtävissä kiinteistöjen ja kansallisomaisuutemme edunvalvojina.

• Raksystems Insinööritoimisto Oy täytti tänä vuonna 25 vuotta.
  • Yritys perustettiin vuonna 1989.
  • Vuonna 2013 liikevaihtomme oli 11,6 M€.
  • Pääkonttori Vantaalla, aluetoimistot 15 paikkakunnalla.
  • Henkilökuntaa yhteensä 100.