Raksystems julkaisee älykkään mobiilisovelluksen talonpitoon

Yli 100 000 suomalaista kotia tarkastanut Raksystems Insinööritoimisto Oy tuo vuosien insinöörikokemuksensa ja osaamisensa jokaisen ulottuville uudessa KotiApp-mobiilisovelluksessa.

Tiistaina 11.4.2017 julkaistavan mobiilisovelluksen lisäksi KotiApp-konseptiin kuuluu OmaInsinööri-palvelu, määrävälein tehtävät Kotikartoitukset sekä taloa tarkkailevat sisäilma-, kosteus- ja turvallisuusanturit.

Raksystems on luonut ennennäkemättömän helpon tavan asukkaille pitää huolta talostaan. KotiApp-mobiilisovellus on ilmaiseksi kaikkien saatavilla ja se taipuu omakotiasujien lisäksi myös muissa talomuodoissa asuville.

– Uudella sovelluksella haluamme mullistaa suomalaisen talonpidon aivan uudelle tasolle, jossa asiantuntijan suosittelemat oikeat toimenpiteet oikeaan aikaan ovat jokaisen saatavilla ilmaiseksi ja ennennäkemättömän helposti, tiivistää Raksystems Insinööritoimisto Oy:n perustaja ja toimitusjohtaja Marko Malmivaara.

KotiApp tietää mitä kotisi tarvitsee

KotiAppin älykkäällä Kuntoanalyysillä asukkaan on helppo seurata ja hallinnoida juuri oman kodin huolto- ja kunnossapitotarpeita. KotiApp kertoo oikea-aikaisesti milloin jokin kodin kuntoon vaikuttava seikka on syytä tarkastaa ja muistuttaa sekä opastaa huoltotoimenpiteistä.

Oikeaoppinen ja säännöllinen huolto ja tarkastukset on aina edullisempaa kuin jo aiheutuneiden vahinkojen korjaaminen. Jopa kymmeniksi tuhansiksi euroiksi kasvavat korjauskustannukset voidaan välttää korjaamalla pieni epäkohta ajoissa, jolloin remontit eivät pääse kasvamaan ennenaikaisiksi kalliiksi peruskorjauksiksi.

– Maassamme on noin 1,1 miljoonaa omakotitaloa. Selvitysten perusteella yli puolessa taloista on korjausta vaativia alkavia vaurioita tai selkeitä kosteusvaurioriskejä Malmivaara toteaa. Tavoitteemme on, että KotiApp on käytössä kaikilla taloaan arvostavilla omistajilla eli parissa vuodessa 200 000 pientaloasujalla Malmivaara jatkaa.

OmaInsinööri ja Kotikartoitukset

KotiApp tuo helppoutta arkeen. Käyttäjä voi helposti tallentaa Kotikansioon mm. maalien sävynumerot, ilmanvaihtokoneen tyyppinumerot, tutun sähkömiehen yhteystiedot sekä vaikka valaisinten lamppujen koodit, jolloin kaupassa riittää, että vain puhelin on mukana ja tieto kulkee aina mukana.

Ilmaisen KotiApp-sovelluksen lisäksi Raksystemsin reilu sata OmaInsinööriä palvelee KotiApp-asiakkaita kautta maan. OmaInsinöörille voi soittaa ja tarvittaessa pyytää omaan kotiin. OmaInsinööri ratkoo ongelmat paikan päällä antaen huolto- ja kunnostusvinkkejä kodin ylläpitoon. OmaInsinööri tekee myös rakennetutkimuksia ja selvittää sisäilmaongelmia, tutkii vaurioiden syitä, auttaa energiansäästössä ja antaa toimenpide-ehdotukset asioiden korjaamiseksi.

Konseptiin kuuluu myös määrävälein tehtävät Kotikartoitukset. Kolmen vuoden välein suositeltavassa Kotikartoituksessa Raksystemsin rakennustekninen asiantuntija tarkastaa kodin, määrittää kuntoluokan ja opastaa tarvittavien korjausten ja toimenpiteiden oikea-aikaisessa teossa.

Lisätietoja aiheesta:

Marko Malmivaara
Toimitusjohtaja, DI
Raksystems Insinööritoimisto Oy

raksystems.fi

KotiApp-sovellus on ladattavissa ilmaiseksi Google Playsta ja AppStoresta. Kaikki palvelun ominaisuudet toimivat sovelluksessa, mutta lisätietoja palvelusta löytyy myös osoitteesta www.KotiApp.fi sekä KotiAppin Facebook-sivuilta.

Avainsanat:

kiinteistö, Raksystems, omakotitalo, sisäilma, kosteus, huoltokirja, toimitusjohtaja Marko Malmivaara, tarkastukset, huolto, mobiilisovellus, KotiApp, energia, #tietäämitätalositarvitsee