Raksystems palvelee kautta maan.

Raksystems kasvattaa suunnitteluosaamistaan ostamalla Insinööritoimisto R J Heiskanen Oy:n

Suomen suurimpiin kiinteistöalan asiantuntijayrityksiin kuuluva Raksystems Insinööritoimisto Oy vahvistaa suunnittelupuolen osaamistaan ostamalla Insinööritoimisto R J Heiskanen Oy:n. Yritys on toiminut vuodesta 1969 ja tällä hetkellä se on yksi Suomen tunnetuimmista ja arvostetuimmista rakennesuunnittelutoimistoista.

Yritysosto tukee Raksystems Insinööritoimisto Oy:n strategiaa ja kasvattaa asiakaskuntaa ja suunnittelupalveluita varsinkin Uudellamaalla ja Etelä-Suomessa. Insinööritoimisto R J Heiskanen Oy tuo vankkaa kokemusta mm. liike- ja palvelukiinteistöjen rakennesuunnitteluun, mistä yrityksellä on arvokasta kokemusta.

”Yrityskauppa vahvistaa Raksystems Insinööritoimisto Oy:n viime vuosien panostusta kasvaa tunnetummaksi ja houkuttelevammaksi isoja kiinteistöjä koko niiden elinkaaren ajan palvelevaksi alan toimijaksi. Tämä kauppa on luonnollinen jatkumo kaksi vuotta sitten tapahtuneelle AEC Projektinjohto Oy:n kaupalle. Etenkin yrityksen vuosikymmenten takainen ammattitaito, laaja asiakaskunta sekä tunnettuus täydentävät erinomaisesti Raksystemsin aloittamaa suunnittelupalveluiden kasvun taivalta’, kertoo Raksystems Insinööritoimisto Oy:n toimitusjohtaja Marko Malmivaara.

Insinööritoimisto R J Heiskanen Oy jatkaa toimintaansa osana Raksystemsiä. Insinööritoimisto R J Heiskanen Oy:n toiminta nykyisten asiakkaidensa kanssa tulee jatkumaan entisellään, myös entisten omistajien Pauli Wetterstrandin, Paavo Pirttilän ja Kari Toitturin työsuhteet jatkuvat entisellään yrityskaupan jälkeen. Yhtiön yksi aiemmista omistajista, Kari Toitturi jatkaa Raksystems Heiskanen Oy:n johtajana. Yrityksen toimitusjohtaja on Marko Malmivaara.

”Yrityksen myyminen on aina luonnollisesti haikeaa, mutta strategisesti oikea päätös. Olen iloinen, että saimme ostajaksi ja yhteistyömme kumppaniksi maan laajuisen toimijan Raksystemsin. Yhtiön maine luotettavana kuntotarkastajana ja viime vuosien huiman kasvun tuoma kysyntä myös suunnittelupalveluissa antavat mahtavat mahdollisuudet toiminnan jatkumiselle entistäkin parempana”, kertoo Insinööritoimisto R J Heiskanen Oy:n toimitusjohtaja Kari Toitturi.

Raksystems Insinööritoimisto Oy
Marko Malmivaara
p. 0400 464 934

Insinööritoimisto R J Heiskanen Oy
Kari Toitturi
kari.toitturi@heiskanen.fi

Raksystems – Kansallisomaisuuden edunvalvontaa jo vuodesta 1989

Raksystems on vuonna 1989 perustettu rakennus- ja kiinteistöalan asiantuntijayritys. Suomen suurimpana kuntotarkastusyhtiönä olemme tehneet yli 100 000 kuntotarkastusta ja -tutkimusta sekä suunnitelleet ja valvoneet satoja peruskorjaushankkeita. Tarjoamme asiakkaillemme palvelukokonaisuuksia, joiden avulla varmistamme kiinteistöomaisuuden arvon säilymisen ja terveellisen elinympäristön. Toimimme aktiivisesti alan kehitystehtävissä kiinteistöjen ja kansallisomaisuutemme edunvalvojina.

Yritysfaktat

• Raksystems Insinööritoimisto Oy perustettiin vuonna 1989.
  • Toimitusjohtaja Marko Malmivaara, DI.
  • 18 toimipistettä – valtakunnallinen asiantuntijaverkosto
  • Työntekijöitä n. 160.
  • Liikevaihto vuonna 2016 14 M€.

Insinööritoimisto R J Heiskanen

Insinööritoimisto R J Heiskanen Oy on vuonna 1969 perustettu perinteikäs rakennesuunnittelutoimisto.
Yrityksemme on Suomen Konsulttitoimistojen Liiton SKOL ry:n jäsen.
Yritystoimintamme tavoitteita ovat asiakasläheisyys, osaaminen, luotettavuus, toimitusvarmuus sekä kilpailukykyinen hinnoittelu.

Yritysfaktat

• Yrityksen ovat perustaneet vuonna 1969 DI Rauno Heiskanen, DI Reinhard Rousek ja ins. Kari Malmberg.
  • Yrityksen kolme omistajaa ovat Pauli Wetterstrand, Paavo Pirttilä sekä Kari Toitturi.
  • Liikevaihto oli vuonna 2016 1,1 M€.
  • Henkilöstön määrä on 10, joista 9 suunnittelijaa ja 1 hallinnon toimihenkilö.
  • Toimipaikka Espoossa.