Raksystems kiihdyttää kansainvälistymistään yhdessä Trill Impactin kanssa

Pohjoismaiden johtava kiinteistöjen hyvinvoinnin asiantuntijakonserni Raksystems Group saa uudeksi pääomistajakseen pääomasijoitusyhtiö Trill Impactin 21.5.2022 solmitulla kaupalla. Yrityksen aikaisempana pääomasijoittajana toimi MB Rahastot. Raksystemsin johto jatkaa Raksystems-brändin säilyttävän yrityksen merkittävinä omistajina ja Group CEO Marko Malmivaara toimitusjohtajana.

Raksystems on Suomessa ja Ruotsissa kiinteistöjen omistajia ja käyttäjiä palveleva vihreän rakentamisen, kiinteistöjohtamisen ja kiinteistön kunnon selvittämisen johtava asiantuntijaorganisaatio. Yli 630 asiantuntijaa työllistävä Raksystems on yli kolminkertaistanut liikevaihtonsa viimeisen kolmen ja puolen vuoden aikana 19 miljoonasta eurosta yli 66 miljoonaan euroon[i].

Näihin vuosiin on sisältynyt laajentuminen Ruotsiin sekä 11 yrityskauppaa, joista viisi on tapahtunut Suomessa ja kuusi Ruotsissa. Uuden markkina-alueen myötä Raksystems on aloittanut kansainvälistymisen, jota tullaan jatkamaan tulevina vuosina yhä voimakkaammin myös Pohjoismaiden ulkopuolelle nyt Trill Impactin kanssa.

Yhdessä kohti kestävämpää yhteiskuntaa

Raksystems on saavuttanut – ja ylittänytkin – aikaisemman omistajansa, MB Rahastojen, sille viimeisen vajaan neljän vuoden ajalle asettamat tavoitteet ja aika on juuri nyt otollinen uudelle alulle kohti yhä voimakkaampaa kasvua. Raksystems on keskittynyt MB Rahastojen omistajuuden aikana kasvamaan niin orgaanisesti kuin yritysostoin ja sama strategia jatkuu tulevinakin vuosina mutta keskittymällä yhä vahvemmin parantamaan rakennuskannan hyvinvointia sekä resilienssikykyä.

”Raksystems on jo nyt Pohjoismaiden johtava kiinteistöjen hyvinvoinnin asiantuntija, ja mielestämme yrityksen matka muutamalta viime vuodelta on vaikuttava. Olemme iloisia päästessämme vahvistamaan yhä entuudestaan vahvaa johdon ja henkilökunnan jakamaa visiota nykyisten liiketoimintojen, Green Building Services, Inspections & Surveys sekä Project Services, kasvattamisessa ja laajentamisessa yhä kansainvälisemmille markkinoille”, toteaa Johan Lundén, Trill Impactin Partner.

Trill Impactin tarjoamien mahdollisuuksien myötä Raksystemsin erityisen vahva osaaminen mm. ympäristöluokituksissa, energiahankkeissa, kiinteistöjen kunnon tutkimisessa, kiinteistöjohtamisessa sekä suunnittelussa ja rakennuttamisessa tulee jatkamaan kasvuaan mutta punainen lanka kaikessa tekemisessä tulee olemaan yhä vahvemmin kestävämmän kiinteistökannan saavuttamisessa ja kiinteistöjen terveellisen ja energiatehokkaan elinkaaren pidentämisessä.

Hyvinvoiva henkilöstö on avain menestykseen!

”Raksystemsiin tutustuessamme vaikutuimme erityisesti konsernin vahvasta yrityskulttuurista ja tekemisen meiningistä. Haluamme panostaa jatkossakin tämän säilyttämiseksi ja jatkaa sen vahvistamista tarjoamalla nykyisille ja uusille henkilökunnan jäsenille kasvavassa yrityksessä yhä mielenkiintoisempia mahdollisuuksia kasvaa omalla urallaan”, Johan Lundén jatkaa.

”Olen erittäin iloinen voidessani tarjota henkilökunnallemme ja asiakkaillemme liiketoimintamme kasvun jatkumisen yhteiset arvot kanssamme jakavan Trill Impactin kanssa. Henkilöstön hyvinvointi on minulle ja koko Raksystemsin johdolle erityisen lähellä sydäntä. Liiketoiminnan tavoitteet ovat luonnollisesti isot mutta sitä mukavampi onkin tehdä tätä upeaa matkaa tässä huikeassa seurassa”, Raksystems Group CEO Marko Malmivaara iloitsee.

Kauppa edellyttää kilpailuviranomaisten hyväksyntää.

Trill Impact Advisory Partner: Johan Lundén +46 73 801 90 91
Raksystems Group CEO Marko Malmivaara, +358 40 046 4934

Raksystems – Pohjolan paras – joka päivä!

Raksystems Groupin tehtävänä on auttaa kiinteistönomistajia pitämään rakennukset kunnossa. Tämä edistää kiinteistön käyttäjien sekä asukkaiden ja omistajien hyvinvointia. Myös ympäristö kiittää, kun edistämme aktiivisesti kestäviä valintoja ja arvoja. Vähennämme palveluillamme kiinteistöjen ympäristövaikutuksia ja kannustamme asiakkaitamme parempiin valintoihin.

Yrityksemme on perustettu vuonna 1989 ja työllistämme noin 630 asiantuntijaa Suomessa ja Ruotsissa. Lisätietoja löydät osoitteesta www.raksystems.com.

Trill Impact – uraauurtava Impact House

Trill Impact on edelläkävijä, jolla on yli miljardi euroa varoja hallinnoitavana eri sijoituskohteissaan. Sen yli 30 kokeneen ammattilaisen tiimi toimii Ruotsissa ja Saksassa. Trill Impactin tavoitteena on olla positiivisen muutoksen voima ja tuottaa todellista tuottoa sekä pysyviä vaikutuksia sijoittajien, yritysten ja koko yhteiskunnan hyödyksi.

Lisätietoja on osoitteessa www.trillimpact.com.

[i] Pro-forma yritysostojen jälkeen.