Raksystemsistä Suomen johtava sisäilmatalo

Raksystems Insinööritoimisto Oy on ostanut hyvämaineisen Sisäilmatalo Kärki Oy:n koko osakekannan 12.3.2019. Kaupalla Raksystems jatkaa panostuksiaan kiinteistöjen hyvinvoinnin ratkaisuihin ja vahvistaa asemaansa Suomen johtavana sisäilma-asiantuntijana.

Kaupan myötä Raksystemin jo ennestään kattavat sisäilmapalvelut jatkavat laajenemista, sekä maanlaajuinen sisäilma-asiantuntijoiden asiantuntijaverkosto kasvaa noin 20 uudella asiantuntijalla.

”Kärjen yrityskauppa on tärkeä askel Raksystemsin matkalla Pohjoismaiden johtavaksi kiinteistöjen hyvinvoinnin asiantuntijataloksi. Sisäilmaongelmien ratkaisu on keskeinen osa hyvinvoivaa kiinteistöä. Kärjen tekemä työ kiinteistöjen sisäilmapalveluissa sekä uudisrakentamisen Kuivaketju10:n parissa on tehnyt meihin suuren vaikutuksen ja, kun yhteinen visio tulevaisuudesta löytyi nopeasti yritysten omistajien kesken, oli helppoa nähdä yhteenliittymisen edut niin asiakkaille kuin molempien yhtiöiden henkilökunnalle”, toteaa Raksystems Insinööritoimisto Oy:n toimitusjohtaja Marko Malmivaara.

”Olemme erittäin innostuneita tulevasta, sillä yhteenliittyminen helpottaa molempien yritysten pulaa sisäilma-asiantuntijoista ja tarjoaa asiakkaillemme entistä laajemman palveluvalikoiman sekä asiantuntijaverkoston. Meidät tunnetaan arvostettuna sisäilma-asiantuntijana isoissa julkisissa hankkeissa muun muassa kuntotutkimusten ja kosteudenhallinnan osa-alueilla. Nyt henkilökunnallemme aukeaa mahdollisuus päästä mukaan uusiin mielenkiintoisiin projekteihin sekä keskittyä erikoisosaamiseensa, kun yhdistämme voimamme monialaisen yrityksen kanssa”, Sisäilmatalo Kärki Oy:n perustaja ja toimitusjohtaja Jukka-Pekka Kärki toteaa.

”Olen vaikuttunut Raksystemsin toiminnan laajuudesta, monipuolisista palveluista sekä rakennusteknisestä osaamisesta. Yhteinen tahtotilamme on kasvattaa rakennusterveysasiantuntijuuttamme ja palvella jatkossa yhä monipuolisemmin kuluttaja-asiakkaita, yrityksiä, asunto-osakeyhtiöitä sekä kuntia ja kaupunkeja”, Kärki jatkaa.

Kaupan jälkeen Sisäilmatalo Kärki Oy jatkaa toimintaansa Raksystemsin tytäryhtiönä ja sen toimipisteet pysyvät edelleen Joensuussa, Kuopiossa ja Lappeenrannassa.

Marko Malmivaara, toimitusjohtaja
Raksystems Insinööritoimisto Oy

Jukka-Pekka Kärki, toimitusjohtaja
Sisäilmatalo Kärki Oy

______________________________________________________________

Raksystems – Kansallisomaisuuden edunvalvontaa jo vuodesta 1989

Raksystems on vuonna 1989 perustettu rakennus- ja kiinteistöalan asiantuntijayritys. Suomen suurimpana kuntotarkastus- ja sisäilmayhtiönä olemme tehneet yli 150 000 kuntotarkastusta ja -tutkimusta sekä suunnitelleet ja valvoneet tuhansia peruskorjaushankkeita. Tarjoamme asiakkaillemme palvelukokonaisuuksia, joiden avulla varmistamme kiinteistöomaisuuden arvon säilymisen ja terveellisen elinympäristön. Toimimme aktiivisesti alan kehitystehtävissä kiinteistöjen ja kansallisomaisuutemme edunvalvojina.

Yritysfaktat

• Raksystems Insinööritoimisto Oy perustettiin vuonna 1989.
  • Toimitusjohtaja Marko Malmivaara, DI.
  • 18 toimipistettä – valtakunnallinen asiantuntijaverkosto.
  • Työntekijöitä 220.
  • Liikevaihto vuonna 2018 19,2 M€.

Sisäilmatalo Kärki Oy – terveellisen ja turvallisen sisäilman asiantuntija

Sisäilmatalo Kärki Oy on vuoden 2013 alussa perustettu rakennusterveyden asiantuntijayritys. Tunnemme sisäilmastoon vaikuttavat tekijät ja parhaat rakennustekniset ratkaisut sekä osaamme suhtautua asioihin puolueettomasti. Toimimme valtakunnallisesti siten, että henkilöstön osaamista ja kokemusta kohdennetaan asiakkaiden tarpeen mukaisiin projekteihin toimipaikkojemme maantieteellisestä sijainnista riippumatta. Panostamme henkilöstön pätevyyteen ja osaamisen kehittämiseen sekä tekemisen laatuun. Osallistumme myös aktiivisesti alan kehittämiseen. Asiantuntijuutemme takaa asiakkaillemme terveellisen ja turvallisen sisäilman koko kiinteistön elinkaaren ajan.

Yritysfaktat

• Perustettu vuonna 2013.
  • Toimitusjohtaja, rakennusterveysasiantuntija RI Jukka-Pekka Kärki
  • Toimipisteet: Joensuu, Kuopio ja Lappeenranta.
  • Henkilöstömäärä 17
  • Liikevaihto 1,7 M€ (2018)
  • Palvelut: kuntotutkimukset, sisäilmamittaukset, asbesti- ja haitta-ainetutkimukset, sisäilmavalvonta, uudisrakentamisen ja peruskorjausten puhtauden ja kosteudenhallinta, Terve talo -rakentamisen konsultointi ja kosteudenhallintakoordinaattorin tehtävät.
  • Asiakkaat: Julkinen sektori 70%, yritykset 20%, kuluttajat 10%.