Arkkitehtisuunnittelu Raksystems

Raksystems lanseeraa Kiinteistökartturin – digitaalisen palvelun taloyhtiöille

Jo yli 150 000 kuntotarkastusta ja -arviota tehnyt Raksystems Insinööritoimisto Oy on julkaissut toukokuussa 2019 Kiinteistökartturin. Kiinteistökartturi on taloyhtiön hallituksen ja isännöitsijän uusi työkalu kiinteistön ennakoivaan ylläpitoon. Palvelu on yhteensopiva Raksystemsin Kuntoarvion sekä kuntotutkimusten kanssa. Kiinteistökartturi havainnollistaa taloyhtiöiden korjaushankkeiden hallinnan niin isoille kuin pienillekin taloyhtiöille.

Kiinteistökartturi jatkaa Raksystemsin jo vuonna 2017 aloittamaa yrityksen asiakkaille suunnattujen digitaalisten palveluiden tietä ja pyrkii helpottamaan kiinteistönomistajan suunnitelmallista kiinteistönpitoa.

Tavoitteena helpompi mutta terveellisempi taloyhtiön arki

”Kuten tämän kevään ROTI2019-raportista voitiin lukea niin kaikki taloudellinen panostus, mikä kohdennetaan nykyiseen rakennuskantaan, pienentää yli kaksi kertaa logistiikka-, lämmitys-, tila- ja työvoimakustannuksia! Valtiotasolla summat ovat miljardeissa, mutta jokaisessa taloyhtiössä voidaan omilla järkevillä toimilla pienentää omia kustannuksia ja asumisen ympäristörasitusta. Tässä yksi syy lisää, miksi halusimme luoda Kiinteistökartturin,” toteaa Raksystems Insinööritoimisto Oy:n toimitusjohtaja Marko Malmivaara.

Raksystemsin henkilökunnan suunnittelema ja sisäisesti toteuttama Kiinteistökartturi on palvelu taloyhtiön korjaushankkeiden hallintaan. Yhtiön tekemän Kuntoarvion jälkeen kaikki raporttiin kirjatut havainnot ja toimenpidesuositukset siirtyvät sähköiseen eli nettiselainpohjaiseen palveluun. Sen avulla taloyhtiön hallituksen on helppo suunnitella ja toteuttaa tulevat remontit, kun tiedot on kirjattu palveluun asiantuntijan toimesta. Tulevia toimenpiteitä eli kort”teja siirtämällä ja hallinnoimalla taloyhtiön hallitus voi seurata korjaushankkeiden vaikutusta yhtiön budjettiin ja hahmottaa niiden vaikutukset osakkaiden yhtiövastikkeisiin. Näin myös taloyhtiön budjetin suunnittelu onnistuu Kiinteistökartturin avulla niin lyhyellä kuin pitkälläkin tähtäimellä.

”Taloyhtiön arkeen kuuluu uskomattoman paljon tekemistä. Haluamme tuottaa asiakkaillemme lisäarvoa ja helpottaa heidän arkeaan sekä varmistaa terveellisen elinympäristön säilymisen. Tämä on mahdollista, kun yhtiön huoltotoimenpiteiden ja korjaushankkeiden aikataulutus, suunnittelu ja budjetointi käy vaivattomasti ja ne esitetään Kiinteistökartturissa havainnollisesti. Myös tutkimusten tilaaminen, varaaminen ja asukaskyselyjen tekeminen on nopeaa palvelun kautta”, tarkentaa Raksystemsin Kuntotutkimukset-osaston johtaja Jari Marttinen.

Kunnossapitotarveselvitys suoraan Kiinteistökartturista

Mikä parasta, Kiinteistökartturi luo taloyhtiön hallitukselle valmiiksi lain mukaan pakollisen Kunnossapitotarveselvityksen. Palvelu luo Raksystemsin asiantuntijoiden tekemän Kuntoarvion ja siihen kuuluvan pitkän tähtäimen suunnitelman (PTS) avulla kokonaiskuvan kiinteistön tulevista korjaustarpeista ja laatii hallitukselle vaadittavan listan yhtiökokousta varten.

Katso video: www.kiinteistökartturi.fi

Marko Malmivaara