Raksystems vahvistaa liiketoimintaansa ostamalla AEC Rakennus Oy Projektinjohdon

Maan johtava kuntotarkastusyritys Raksystems Insinööritoimisto Oy jatkaa vahvaa kasvuaan ostamalla projektinjohtoon ja rakennuttamiseen Suomessa ja ulkomailla erikoistuneen AEC Rakennus Oy Projektinjohdon koko osakekannan.

AEC Rakennus Oy Projektinjohdon nimi muuttuu kaupan myötä Raksystems AEC Projektinjohto Oy:ksi. Yhtiön aiempi pääomistaja Esa Rissanen jatkaa AEC:n toimitusjohtajana.

– AEC:lla on ollut kova kasvuvauhti ja liikevaihdon odotetaan vuonna 2016 kasvavan lähes 40 %. On hienoa päästä tekemään yhteistyötä Raksystemsin kanssa ja saada työn jatkajaksi sekä kasvun tueksi luotettava rakennus- ja kiinteistöalan asiantuntijayritys, kertoo Raksystems AEC Projektinjohto Oy:n toimitusjohtaja Esa Rissanen.

Raksystems AEC Projektinjohto Oy:n tarjoamiin palveluihin kuuluu projektinjohtopalvelut asuin-, liike- ja toimitilarakentamisessa niin uudis- kuin saneerauskohteissakin. Asiakaslähtöinen projektinjohtomalli keventää rakennustöiden muutos- ja lisätöiden sekä suunnitelmien tekemistä, sillä rakennustyöt suoritetaan osaurakoin. Tällöin kukin osa kilpailutetaan erikseen ja jokaiselle hankkeelle saadaan käypä markkinahinta.

Raksystems vahvistaa yritysostollaan osaamistaan erityisesti rakennusprojekteissa. Nyt asiakkaita palvellaan kokonaisvaltaisesti ja taloudellisesti koko elinkaaren ajan niin korjausrakentamissa kuin uudisrakentamisessakin.

– Tämä on erinomainen aloitus vuodelle 2016, iloitsee Raksystemsin toimitusjohtaja Marko Malmivaara. Raksystems vahvistaa rakennuttamisliiketoimintaansa ja ottaa merkittävän edistysaskeleen projektinjohdon ja rakennuttamisen puolella. Vuonna 2015 henkilöstömme kasvoi peräti 15 % ja yrityksen kasvutahdissa pysyminen edellyttää yhä henkilöstömäärän kasvattamista. Tarvitsemme jatkuvasti alan huippuosaajia, Malmivaara kertoo.

Raksystems Insinööritoimisto Oy

Marko Malmivaara